Goutte de Rosée

Born in 1991. A dreamer. Currently enroll as a final year student in University of Malaya, Kuala Lumpur, taking Psychology Counseling. Proud to be "Indonesian".

Belajar sama Syafiq

  • Syafiq: Kalau hati itu ibarat nahkoda, akal itu ibarat awak kapal dan badan kita ibarat kapal itu sendiri. Hati dulu lah yang harus selalu inget sama Allah dan menjadikan Allah sebagai tujuan, baru akal akan ikut mikir hal apa aja yang perlu dilakukan untuk sampai ke tujuan. Dan badan kita akan ikut perintah akal untuk berbuat kebaikan.
  • Gue: Hati ya nahkodanya bukan akal?
  • Syafiq: Hati, kak.
  • Gue: Oh, jadi kalau orang-orang jahat itu kebanyakannya hatinya yang udah pada busuk ya?
  • Syafiq: Nah, tuh paham. Perbuatan yang kita lakukan adalah cerminan hati kita. Sama aja kayak kalo kakak jatuh cinta sama orang, hati kakak akan diisi sama orang yang kakak cinta, trus akal kakak akan mikir gimana caranya bikin orang itu bahagia kan.
  • Gue: Oh.. (Kurang asem. Berasa gue yang mudaan dari bocah ini, padahal dia yang baru umur 20 taun. Can you stop being so awesome, Syafiq?!)

My brain is processing so much things since Friday. It won’t work proper for quite some time.

—Sunday

reddecielo:

" I used to think I was an idiot.

- Both of us thought you were an idiot, Sherlock.”

memorable…

(Source: sherlokey, via ondin-a)

Augustus Waters’ First and Last Appearances

(Source: mshaws, via ondin-a)

 Last messages from Survivors and Students trapped inside the ferry
... PRAY FOR SOUTH KOREA

(Source: sehunphilia, via thebeautyofislam)

Gorgeous hair ❤️

Gorgeous hair ❤️

(via ondin-a)

People were really happy to see Ted happy after all this time. He’s probably suffered the most of all the characters on the show. He’s been punched around literally and figuratively, and I think there was some relief seeing him happy and with a person who loves his jokes and got his weird things because she has her own weird things. It’s just the happiness of someone you care about. I think that speaks to something really nice. That people care about him, they care about the show and want him to be okay.
- Josh Radnor

(Source: neuralmente, via the-absolute-best-posts)

Sometimes life knocks you on your ass… get up, get up, get up!!! Happiness is not the absence of problems, it’s the ability to deal with them.

—Steve Maraboli, Life, the Truth, and Being Free (via observando)

wordgraphics:

Misguided Ghosts - ParamoreRequest for spiffyamanda

wordgraphics:

Misguided Ghosts - Paramore
Request for spiffyamanda